Żywienie koni rekreacyjnych oraz użytkowanych w dyscyplinach sportu

Żywienie kliniczne

Dietetyka kliniczna jest dynamicznie rozwijającą się dziedziną żywienia łączącą klasyczną dietetykę oraz elementy medycyny weterynaryjnej. Szczególne uznanie znajduje w krajach zachodnich (Europa, Stany Zjednoczone), gdzie stanowi dodatkową i zarazem niezbędną pomoc w leczeniu wielu schorzeń u koni.

Dlaczego dietetyka kliniczna nabiera tak mocnego znaczenia?

sPeucB3VpakBcXDIga10NYM8BT4XNFq0m01IVI8RdW4Predyspozycje genetyczne, spędzanie większości dnia w stajni oraz stały dostęp do pasz bogatych w skrobię i cukry to czynniki przyczyniające się do poważnych problemów zdrowotnych koni. Do najpoważniejszych należą: syndrom metaboliczny (EMS-Equine Metabolic Syndrome), choroba Cushinga (ECS- Equine Cushing’s Syndrome), schorzenia wątroby, cukrzyca, czy ochwat. Ponieważ skuteczność farmakologicznego leczenia tych schorzeń jest bardzo ograniczona, stanowią one poważny problem współczesnej medycyny weterynaryjnej. Wiodące ośrodki żywieniowo-badawcze szczególną uwagę kierują w stronę modyfikacji żywienia pod kątem praktycznego zastosowania substancji biologicznie czynnych mogących ograniczyć postęp choroby i zwiększyć komfort życia zwierzęcia.

Firma HippoVet+ we współpracy z najlepszymi ośrodkami naukowo-badawczymi na świecie, m. in. renomowanym instytutem KER- Kentucky Equine Research (USA) czynnie propaguje i wspiera rozwój Polskiej nauki z zakresu dietetyki klinicznej koni.

Sklep St. Hippolyt

Dziesiątki najlepszych produktów dla Twojego konia! Zaczynając od pasz, sieczek, suplementów, olejów, a kończąc na produktach diagnostyki weterynaryjnej, preparatach pielęgnacyjnych oraz akcesoriach St. Hippolyt!

Sklep internetowy